W sierpniu 1996 r. pojawił się nowy model (oznaczenie wewnętrzne 3B) o
bardzo ładnej stylistyce nadwozia. Tak jak poprzednio, występował w wersji sedan
i kombi (od
1997 r.). Zastosowano (ponownie montowane
wzdłużnie) silniki benzynowe: 1,6 l. (101 KM), 1,8 l. (125 KM), 1,8 l.
T (150 KM), VR5 2,3 l. (150 KM) i VR6 2,8 l.
(193KM) oraz diesle: 1,9 l. (90, 110 i 130KM). Dla zmniejszenia masy elementy
zawieszenia wykonano ze stopów
aluminium. W
1999 r. modele z napędem na cztery koła
zmieniły nazwę na 4 Motion.
W listopadzie
2000 roku pokazano B5 po liftingu, która
wyglądała prawie jak wersja B5 (różniła się widocznymi z wyglądu zmianami) czyli
B5GP (oznaczenie wewnętrzne 3BG). Zmiany, jak zwykle to bywa, dotyczyły
głównie pasa przedniego i tylnych lamp. Do napędu użyto silników benzynowych:
1,6 l. (101 KM), 2,0 l. (115 KM), 1,8 l. T (150 KM), VR5 2,3 l (170 KM), VR6 2,8
l (193 KM) oraz turbodiesle: 1,9 l. TDI (100, 115, 130 KM) i
V6 2,5 l. TDI (150 KM).
W połowie
2001 roku zaprezentowano Passata W8
(oznaczenie wewnętrzne 3BS) z silnikiem o pojemności 4,0 l. i mocy 275
KM. W
2003 roku w silniku V6 2,5 l. TDI zwiększono
moc do 163 KM i dodano wersję o mocy 180 KM (tylko 4 Motion).
Produkcja Passata B5 kontynuowana jest w Chinach, na tamtejszy rynek, przez
firmę Shanghai Volkswagen. Dostępne silniki to 1,8 l. T, 2,0 l. i VR6 2,8 l. Do
słabych punktów passata B5 należy zaliczyć mało odporne na Polskie warunki
czterowahaczowe przednie zawieszenie, i przepływomierz. Plusem są na pewno
silniki 1.9 TDi ekonomia i dynamika, komfortowe zawieszenie, przestronne wnętrze
w którym bez większych problemow moze podróżować 5 dorosłych osób.
Volkswagen Passat B5 |
![]() |