Zaprezentowany w
1987 na rok modelowy
1988, nowy model, zwany B3 (oznaczenie
wewnętrzne Typ 35i), miał nadwozie typu sedan lub kombi. Nowością było
poprzeczne umieszczenie silnika. Podstawową jednostką był motor 1,6 l. (75 KM).
Rok po premierze do sprzedaży weszła wersja Syncro z silnikiem 1,8 l. G60,
doładowany sprężarką typu G o mocy 160 KM i silnik diesla 1,9 l. o mocy 68 KM. W
lutym
1989 r. wprowadzono do produkcji 16-zaworowy
silnik o pojemności 2,0 l i mocy 136 KM, lub 8 zaworowy o mocy 115 KM. W
1991 r. pojawiła się wersja VR6 2,8 l. (174
KM).
W sierpniu
1993 roku model przeszedł facelifting, po
którym zmienił oznaczenie na B4. Główne zmiany objęły pas przedni, tylne lampy
oraz kokpit kabiny. Silniki benzynowe występowały w pojemnościach 1,6l
(AEK,AFT), 1,8l (AAM,ADZ), 2.0l (AEP,ADY,AGG,ABF,2E) i 2,8l (AAA). Turbodiesle
1,9 l. miały moc 75 (AAZ) i 90 (1Z) KM. W ostatnim roku produkcji (1996),
zastosowano całkiem nowy silnik diesla 1,9 TDI (AFN)o mocy 110 KM, znany dobrze
z następnej generacji Passata.
Volkswagen Passat B3 Variant |