W październiku 1980 zaprezentowano nowy model Passata, typ 32B, kontynuujący linię stylistyczną poprzednika. Z oferty zniknęły sedany ze ściętym tyłem. W 1982 roku zaprezentowano silnik turbodiesla o mocy 70 KM i nowego sedana z nadwoziem trójbryłowym o nazwie Santana. Santanę kombi sprzedawano w Brazylii jako Quantum. W 1984 r. wprowadzono silniki R4 1,8 l. i R5 2,0 l. W tym samym roku pojawił się pierwszy Passat z napędem na cztery koła oznaczony Syncro. Na rok modelowy 1985 przeprowadzono zmiany stylistyczne i dodano jednostkę R5 2,3 l. W 1987 zaprzestano produkcji Santany w Europie, a rok później w lipcu, modelu oznaczanego jako B2. Jednak model Santana i jej bardziej luksusowa wersja Santana 3000, produkowane są nadal w chińskich zakładach Shanghai Volkswagen. Wyposaża się je w silnik R4 1,8 l.
Volkswagen Passat B2 Variant |